مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

شرکت آریاتندر برترین مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

شرکت آریاتندر برترین مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

تور گرجستان

گرجستان چگونه کشوری است؟

تور گرجستان : گرجستان یک کشور در منطقه قفقاز اوراسیا است.

از شرق به دریای خزر و از غرب به دریای سیاه، از شمال به روسیه، از جنوب توسط ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی به آذربایجان محدود است.

مساحت جورجیا 69،700 کیلومتر مربع (26،911 مایل مربع) را پوشش می دهد و جمعیت آن در سال 2017 حدود 3.718 میلیون نفر بوده است. تفلیس بزرگترین شهر و پایتخت گرجستان محسوب می شود . این کشور دارای تاریخ پرفراز و نشیبی بوده و شعار ملی آنها ( نیرو در همبستگی است )به نوعی در پرچم گرجستان به تصویر کشیده شده است . دولت مستقل گرجستان  جمهوری  است و حکومت از طریق نماینده دموکراسی انتخاب می شود. زبان رسمی این کشور زبان گرجی است .

جورجیا، سرزمین سنگ و قلعه های قرون وسطی ، دژهای دیدنی ، صومعه ها، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی است. همه اینها مواردی هستند که تور کشور گرجستان را بین مردم جهان محبوب کرده است .
مناطق جذاب گرجستان به قدر ی زیاد ایست که دوستداران فرهنگ و تاریخ  در آن احساس می کنند که در گذشته راه می روند. عده زیادی از مردم ایران هرساله در تور نوروزی گرجستان و دیگر تورها شرکت می کنند . اگر در قصد سفر در تعطیلات نوروز یا تعطیلات دیگر ماه های سال را دارید گشور گرجستان را مدنظر داشته باشید . قطعا خاطرات سفر به گرجستان تا ابد در ذهنتان باقی خواهد ماند .
هر مسافری به مهمان نوازی باور نکردنی مردم گرجستان را تصدیق  می کند. تور زمینی گرجستان بین کشورهای همسایه گرجستان و همچنین ایران طرفداران زیادی دارد . یکی از دلایل ان ارزانتر بودن نسبت به تورهای هوایی گرجستان است .
البته برای برخی از شهرهای ایران بهتر است به صورت هوایی و با پرواز به این کشور سفر کنند زیرا مسافت زمینی بسیار طولانی خواهد بود .

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور گرجستان را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی گرجستان را می توانید در نقشه زیر مشاهده نمایید .

جورجیا ، کشوری ایالتی و بسیار باشکوه است و با  شهرهای قرون وسطایی ، غذای خوب، شراب فوق العاده، یکی از قدیمی ترین زبان ها در جهان ، به عنوان یک کشور توریستی محسوب می شود .  گردشگران با سلیقه های مختلف فصول مختلفی را برای سفر به گرجستان انتخاب می کنند .در مورد انتخاب زمان مناسب برای شرکت در تورهای گرجستان به تفصیل در مقاله ” بهترین زمان سفر به گرجستان ” صحبت شده است .

جورجیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است و یک بوم شگفت انگیز برای واکر، اسب سواری، دوچرخه سواران، اسکی بازان، تیرهای چوبی و کوهنوردی است. انواع رشته های ورزش اسکی در این کشور انجام می شود در تعطیلات زمستانه خود حتما در تور اسکی گرجستان شرکت کنید .

گرجستان از دره های سبز آن با تاکستانهای قدیمی به کلیساهای قدیمی و برج های تماشایی در مناظر کوهستانی فوق العاده گسترش یافته است.

جورجیا ادعا می کند که محل تولد شراب است. گرجستان جایی است که چندصد سال قبل از میلاد هم در آن انگور پرورش داده می شد . تولید شراب در این کشور قدمت طولانی دارد ، رای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله تور شراب گرجستان را مطالعه نمایید .

یک تاریخ عمیقا پیچیده، گرجستان را به یک میراث شگفت انگیز از معماری و هنر، کلیساهای باستانی به بومهای بی نظیر تبدیل کرده است .

تفلیس، هنوز هم از تقاطع قدیمی اورآسیایی برخوردار است.

گرجستانگرجستان

مهم ترین شهرهای گرجستان کدامند؟

چرا تور مسافرتی گرجستان ؟

  • طبیعت غیرقابل وصف گرجستان
  • مهمان نوازی مردم گرجستان
  • بازارهای محلی کوچک
  • پایتخت منحصربه فرد گرجستان (تفلیس)
  • خیابان های کوچک تفلیس
  • آبجو خوب و ارزان است
  • شما باید Kazbegi را ببینید
  • باتومی و سواحل دریای سیاه خیره کننده

طبیعت گرجستانطبیعت گرجستان

سوغات گرجستان چیست؟

اگر سوغات خوراکی تفلیس را میخواهید، خجوری یک فروشگاه کوچک است که طیف وسیعی از محصولات غذایی محلی را دارد.

همه چیز طبیعی و محلی است.

ادویه جات، ترشی جات، شراب محلی و چا چا، churchkhela، مربا، عسل، کمپوت، میوه های نگهدارنده، پنیر و چای همه محلی هستند.

8 سوغاتی منحصر به فرد گرجستان:

  • جواهرات مینا
  • ظروف سرامیک
  • جوراب Khinkali
  • سفره آبی سنتی
  • وسایل باستان شناسی کپی شده
  • سفره مدرن
  • لباس های سنتی با الهام از طرح های مدرن
  • وسایل منزل

سوغات گرجستانسوغات گرجستان

اقتصاد گرجستان چگونه است؟

براب بسیار از تجار این سوال مطرح می شود که آیا اقتصاد گرجستان برای سرمایه گذاری مناسب است؟  در این باره باید گفت : در حال ظهور اقتصاد گرجستان یک بازار آزاد است.

تولیدات داخلی آن به شدت پس از فروپاشی شوروی سقوط کرد. اما در اواسط سال 2000، این شرایط بهبود یافت و به دلیل اصلاحات  اقتصادی و دموکراتیک که توسط انقلاب صلح آمیز رز برگزار شد، تولیدات آن به عددی دو رقمی افزایش یافت.

کشور گرجستان در سال 2003 از یک کشور تقریبا شکست خورده به یک اقتصاد نسبتا کارآمد در سال 2014 تبدیل شد. امروزه واحد پول گرجستان دارای ارزش بالایی است و روند آن روبه رشد می باشد .

در سال 2007، بانک جهانی گرجستان شماره یک اصلاح طلبان اقتصادی، معرفی کرد و در رتبه بالا شاخص کسب و کار قرار داد.

از سال 2014، گرجستان بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین شریک تجاری این کشور است که بیش از یک چهارم کل گردش مالی تجارت گرجستان را تشکیل می دهد.

آشنایی با باکو و تفلیس

باکو و تفلیس دو شهر مهم از دو کشور توریستی می باشند . از نظر فرهنگی مشابهت هایی دارند ولی جاذبه های گردشگری هرکدام منحصر به فرد بوده و نمیتوان بین آن ها یکی را برگزید .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

بهترین مکان ها برای بازدید در تور گرجستان، از دید مسافران:

  • تفلیس

در مورد تفلیس چه میدانید؟ تفلیس پایتخت گرجستان و یکی از بهترین شهرهای گرجستان است! تفلیس در ساحل رودخانه مکتاری (که همچنین به نام کورا شناخته می شود) قرار دارد و توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده است. مکان های جذاب برای تفریح در تفلیس وجود دارد که توریستها و مردم  گرجستان از آنها بازدید می کنند .

یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریح در تفلیس ، پارک آبی تفلیس است . این مجموعه دارای تمامی امکانات یک مجموعه آبی می باشد . علاوه بر پارک آبی رفتن به کلاب های شبانه و همچنین شرکت در فستیوالها و نمایشگاه های مختلف تعدادی از بهترین کارها برای انجام در تفلیس است .

این شهر از قرن پنجم بوده و معماری متنوع آن تاریخ و تاریخ طولانی و پیچیده خود را نشان می دهد. یکی از بهترین روشها برای لذت بردن از این مکان منحصر به فرد، این است گشت و گذاری در یابان های پرزرق و برق آن داشته باشید . یکی از بهترین هتل های تفلیس برای اقامت هتل گرین کوئین تفلیس است .

  • باتومی

باتومی یک شهر مدرن در ساحل دریای سیاه است.

این دومین شهر بزرگ در گرجستان است. انتخاب بین تفلیس یا باتومی کار ساده نیست ، وقتی در باتومی هستید  واقعا احساس نمی کنید که شما در گرجستان هستید.

گردش در باتومی بسیار شگفت انگیز است ، یک لحظه می توانید زنگ های کلیسایی را بشنوید، بعد صدای موذن برای نماز از مساجد می آید (باتومی درست در نزدیکی مرز با ترکیه است). معماری آن ترکیبی از سبک های اروپایی و آسیایی است.

این مکان اغلب با سازه هایی عجیب  مانند برج ها، مجسمه ها و ساختمان هایی که توسط برخی از معماران برجسته ایجاد شده است. هتل ها و مناطق گردشگری باتومی بسیار متنوع می باشد درنتیجه شما در مدت اقامت خود در باتومی هیچگاه احساس روزمرگی نمی کنید . اگر روزی در به این شهر رویایی مسافرت کردید گشت و گذار در ساحل شهر باتومی را فراموش نکنید .

البته در شب هنگامی که اکثریت ساختمان ها  روشن و حمام در رنگ های رنگین کمان قابل مشاهده است بسیار تماشایی و بی نظیر است .

باتومی یک شهر پر زرق و برق است که برای جذب گردشگران و قماربازان در یکی از کازینوهای مختلف خود طراحی شده است. پیشنهاد میکنم قبل از سفر به باتومی ، راهنمای گردشگری باتومی را مطالعه نمایید .

  • Mtskheta

Mtskheta سرمایه دینی، قلب معنوی و بنابراین مهم ترین شهرستان معنوی جورجیا است.

پیش از آنکه پادشاه گرگاسالی پایگاه خود را به تفلیس تغییر دهد، این شهر پایتخت گرجستان  بوده است .

از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است قدمت آن به 4000 سال پیش از میلاد می رسد.

Mtskheta خانه مهم ترین کلیساهای گرجستان است: Svetitskhoveli Jvari و Samtavro صومعه

نکته مهم : اگر می خواهیدوارد کلیساها شوبد لباس مناسب داشته باشید!

مردان مجاز به پوشیدن شلوار و کلاه نیستند، در حالی که زنان باید دامن بلند بپوشند و موهایشان را با روسری بپوشانند .

  • کلیسای گرگتی

کلیسای گرگتی به علت زیبایی و قدمت بنا و همچنین مکان قرارگیری آن به یکی از جاذبه های توریستی بدل شده است .

در نزدیکی این کلیسا رودخانه چخری (Chkheri)  جریان دارد . کوه قازبگی ( Kazbek) پنجمین کوه مرتفع گرجستان به نیز در همین مکان واقع شده است.

کلیسای گرگیتی

کلیسای گرگیتی

  • Vardzia

Vardzia صومعه عجیب و  دیدنی در نزدیکی آسپیندزا در جنوب گرجستان است.

شاید یکی از مکان هایی که در فیلم ارباب حلقه ها از آن استفاده شده باشد.

این صومعه عجیب باشد ، بسیاری از راهبان معتقند  این صومعه زیرزمینی در قرن 12th، به دستور  پادشاه تامار، اولین پادشاه زن انگلستان ساخته شد تا اینکه یک زلزله شدید در معبد غار، آن را کاملا مخفی کرد.

 کلیسای رحمت، قدمت 1180 سالهای دوران طلایی تامار و روستاویلی، مجموعه ای مهم از نقاشی های دیواری دارد.
این مکان پس از فروپاشی عثمانی در قرن شانزدهم به طور گسترده ای رها شد.
در حال حاضر بخشی از ذخایر میراث ملی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ارائه شده است.

  • Uplistsikhe

Uplistsikhe واقع در شرق گرجستان، حدود 100 کیلومتر از تفلیس فاصله دارد . بیش از 3000 سال قدمت دارد دارد.

حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شده است.

تا قرن 13 میلادی به طور مداوم قابل سکونت بوده است.

این شهر غار، مساحتی تقریبا 40،000 متری را پوشش می دهد و از داروسازی، نانوایی، آمفی تئاتر و حتی یک زندان در آن وجود دارد .

تمام ساختارها توسط تونل ها متصل می شوند.

در بالای کل مجموعه کلیسایی است که در قرن نهم ساخته شده است.

این ساختمان رنگارنگ در برابر غارهای خاکستری و آرام واقعا عجیب و تماشایی است.

  • بنای Katskhi

جورجیا نه تنها مکان های منحصر به فردی در زمین و یا در کوه ها، بلکه در هوا دارد.

برای مثال، یک ستون Katskhi، یکی از سنگ های آهکی 40 متری که به عنوان “ستون زندگی” شناخته می شود، را نیز در گرجستان می توانید ببینید.

در حدود قرن چهارم، این سنگ مکانی مقدس برای گوشه نشینانی “Stylites”، یک گروه مذهبی بود معتقد بودند نشتن روی این سنگ و دور شدن از زمین باغث می شود  تا به خدا نزدیک شوند.

اینکه چگونه آنها در ستون Katskhi صعود کردند و توانستند یک کلیسا را ​​در بالای آن بسازند، هنوز یک معمای بزرگ است!

تنها در سال 1945 اولین محققان توانستند از آن صعود کنند خیلی عجیب و فوق العاده است که بدانیم : یک راهب در 20 سال گذشته بالای ستون راه دور زندگی می کرده است !

Ushguli و دیگر روستاهای سوانتی

واقع در شمال غربی گرجستان و در قلب کوه های قفقاز قفل شده است، سوانتی، یک استان تاریخی است.

تنها راه رسیدن به آن از طریق Zugdidi به Mestia در امتداد جاده های بادوام شیب دار ,غارهای زیبا، رودخانه های وحشی و کوه های با شکوه است.

سوانتی شامل چند روستای کوچک است که بر روی دامنه های کوه های پوشیده از برف ساخته شده و مناظر خیره کننده ای از مراتع آلپ را احاطه کرده است.

تماشای این روستا های تاریخی و زیبا ، به شما این احساس را می دهد که شما به قرون وسطی اروپا پرتاب می شوید.

Omalo و دیگر روستاها در Tusheti

Tusheti  یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق گرجستان است.

در شمال شرق گرجستان قرار دارد، در دامنه های شمالی کوه های قفقاز تنها یک جاده ای است که در منطقه بیش از 2900 متر خیابان  از آن عبور می کند.

این یک گذرگاه کوه زیبا است اما همچنین یکی از خطرناک ترین جاده ها در جهان محسوب می شود.

مکان های دیدنی  در تور گرجستان، توصیه شده توسط  ساکنان محلی گرجستان:

ناتیا در روستای گرجستان ساخته شده است  و احاطه شده توسط کوه های غبارآلود، مناظر شگفت انگیز و مسیرهای پیاده روی است.

. Sighnagi

جورجیا سهم خود را از شهرهای بزرگ و جاذبه های توریستی دارد، اما آنچه در مورد این کشور واقعا خاص است، شهرهای کوچک هستند.

Sighnaghi یکی از آنها است.

بعضی از بهترین غذاها و شراب ها، خیابان های کوچک زیبا و خانه های با بالکن های چوبی رنگی، دیدنی های نفس گیر بر روی دره آلازان، بوی از نانوایی ها، انواع مختلف قلعه های فانتزی و انبار های کوچک شراب خانگی و تاکستان ها  در این روستای کوچک تجارب منحصر بفردی را برایتان به ارمغان می آورد .

سایگونگی –

شتیلی خوفوریتی

Shatili Khvsureti یک روستای قرون وسطایی مرموز است که توسط کوه های بزرگ سبز احاطه شده است.

زندگی مدرن هنوز به این منطقه در گرجستان نفوذ نکرده است.

مردم محلی همه تلاش خود را برای لذت بردن امهمانان خود از دیدن این روستا  انجام می دهند و اطمینان می دهند که همیشه راحت و خوشحال هستند.

در طول جشن های مهم، مردم لباس های محلی خود را می پوشند و به کلیسا می روند

شتیلی –

Kazbegi

Kazbegi واقعا یک مکان سفر شگفت انگیز برای هر سلیقه و بودجه است. هر کس می تواند تفریح مورد علاقه اش را در اینجا به دلخواه خودش پیدا کند.!

مطالبی که دیگران دوست دارند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.